Agnes Falls

14 oktober 2015 - Fish Creek, Australië

Superleuk al die reacties!! Zal jullie even beter inlichten Het is dus een familie in, bestaande uit 5 kinderen ; eentje van 11 (jongen), 8 (meisje), 4 (jongen) & een tweeling & op die tweeling mag ik gaan oppassen!! Ik vlieg op 6 November naar Darwin om daar te gaan verblijven voor de eerste week met Camille. Dat is hun au pair op t moment, ze komt uit Frankrijk en ze heeft dan ook een heerlijk Frans accent. Ze is daar met nog een vriendin want die vriendin zat in problemen met haar au pair familie. De eerste week zal ze me wat dingen leren denk ik & daarna gaat zij verder reizen en ga ik het van haar overnemen de komende 3 maanden!! Het is daar trouwens wel bloedheet want het is daar eigenlijk constant (serieus gewoon het hele jaar door ; 34 graden). Hopelijk word ik daar nog een keer bruin alhoewel ik waarschijnlijk de hele tijd in de schaduw zit omdat hier de ozonlaag dunner is en je echt goed op moet letten hier. Maaaarrrr ik heb er superveel zin in want ik vind het wel ontzettend cool dat ik gewoon naar Darwin ga!! Ik ben nu weer in Fish Creek & dus op het meest zuidelijkste puntje van Australië (dat ligt in dat Nationale Park waar ik ben geweest ; aan de Tidal River ; been there, done that ) En nu dus naar het meest noordelijke puntje van Australië whoopwhoop ✈️✈️✈️!!! Vond het ontzettend gaaf en natuurlijk ook n beetje spannend want het moet allemaal wel klikken ((: Vandaag zijn Jack & ik naar de Agnes Falls geweest iets voorbij Foster en dat was echt ontzeeeeettend gaaf!! Die watervallen waren ontzettend groot en diep dat het daar was!! Het is de grootste waterval die er is in Victoria (de "provincie" (ookal is die bijna 6 keer zo groot als Nederland) waar ik me nu (nog) bevind), dus dat geeft maar eens aan hoe groot dat is!!! Was echt mooi & daar ook gelunchd; mooi om alleen de vogels, het stromende water en alle andere dieren te horen ; geen auto, geen vliegtuig ; gewoon puur a la natuur. (Je kan hier serieus gewoon je waterflesje vullen en het aan Chaud Fontain verkopen, zo a la natuur is het hier (;     ) Ook weer door de bergen gereden natuurlijk want me doet denken aan van die heerlijke typische reclames met van die vrouwen op leeftijd die allaaaaaang geen vlechtjes in kunnen hebben en die dan zogenaamd de boerin zal zijn van de Milka fabriek met daar achter en midden in je beeldscherm van die koeien dat je denkt van ; ze maken geen melk maar milkarepen. Want die bergen zijn echt hoog en dan kijk je zo heerlijk moeilijk omhoog en zie je van die koeien staan haha (ook een beetje denken aan het meisje met de prei die eeeeeeuwen terug op tv kwam als ringtone die je dan kon kopen .. (ja echt jaren terug i know) Gisteravond was ook supergaaf want buiten dat ik n baan had gekregen was er ook een NEDERLANDSE serie op tv ; Hollands Hoop. Nah ik was superblij!! Heel leuk om iets van thuis weer eens te zien (: Daarna nog mee geweest met Jack naar zijn bowlingclub waar hij dan vaak een balletje gooit (zelf ook nog gedaan haha, ik kan er echt niks van maar wel leuk om een keer te proberen) Het is niet het bowlen alsin discobowlen ofzoiets maar het heet iets anders in Nederland maar weet niet hoe (Opa deed het altijd). Gister met Jack EN Brenda naar het strand geweest om een kleine strandwandeling te maken (het was heel bijzonder dat Brenda mee ging wandelen want daar is ze helemaal niet van vandaar de hoofdletters) en daar nog even op het strand gezeten en rondgekeken. Vandaag na het avondeten de berg opgelopen wat echt een heel gaaf uitzicht gaf. Het grappige is dat het land er heel zacht uitziet. Het was net zoals zo'n puzzle weetjewel dan heb je altijd van die weilanden of bergen of iets. Omdat het voor mij als het ware elke dag vakantie is, vergeet ik welke dag het is wat heel raar voelt haha
Trouwens ; die jongen die ik laatst had ontmoet, heeft contact opgezocht en ik kan misschien aan het werk (hij heeft dat even gefixt, want ze hadden backpackers op zn werk nodig) voor komende 2 weken dus duimen en hopelijk verdien ik alvast wat extra's
Jullie nog een fijne dag!

1. Olga:
    14 oktober 2015
    Leuk dat je Brenda wat actiever hebt gemaakt! Mooi dat je die watervallen gezien hebt Nog een paar dagen... En alweer een hele vliegreis. Ben erg benieuwd naar het contact met Michael! Tot binnenkort...
  2. Olga:
    14 oktober 2015
    Leuk dat je Brenda wat actiever hebt gemaakt! Mooi dat je die watervallen gezien hebt Nog wat dagen... En alweer een hele vliegreis. Ben erg benieuwd naar het contact met Michael! Tot binnenkort...
  3. Margaret:
    14 oktober 2015
    Hoi Loes. Klinkt allemaal heel leuk en spannend. Elke dag wat nieuws. Het zal je soms wel duizelen. Ik zal voor je duimen dat je alvast aan het werk kan!
  4. Lara:
    14 oktober 2015
    Super leuk al je gave ervaringen mee te lezen vanuit ons kikkerlandje. Het klinkt idd echt als een groot avontuur en het is onwijs grappig om je blog te lezen, echt typisch jij zoals je alles verteld. Geniet van elk moment van deze droomreis meid! veel liefs xx
  5. Loes:
    19 oktober 2015
    @ Mam ; haha ja een dag en daarna was ze het zat haha maar alsnog goed denk (: Jaaa!!! (: Ik zie Michael vrijdag! (:
    @ Margaret ; Haha ja soms wel! Helaas niet maar ik vermaak me wel (:
    @ Laar ; Dankje!!! ((: Zal ik doen! Geniet jij van de komende sneeuw en de mooie studentenfeestjes (; Xxx