Mijn belevenissen in Denpasar & Kuta!

27 november 2015 - Kuta, Indonesië

Heee Jongens! Mijn verblijf gaat met zn ups en downs maar er zijn altijd ook nog ups (:
Ik ben met wat Nederlanders uiteten geweest en meerdere Australiërs die er gezellig bij kwamen zitten ; leuk leuk leuk!! Kon erg lachen om een van de Nederlanders ; heerlijk recht door zee maar toch niet te hard ; heer - lijk!! Genietuh
(Hier had ik ook snel wat van verteld volgens mij)
Twee dagen later naar Kuta (gelopen!!!), 2 uur lang met alle risico's die er bij horen - de taxichauffeur op de terugweg zei ook dat het de volgende keer veiliger is om gewoon de taxi te nemen .... oeps - ontbeten in Kuta & geluncht met andere Nederlanders & een Engelse! Wat was die Engelse gek zeg ... haha!!! Ze had een maandje geleden toen ze zich verveelde een tattoo gezet & ook eentje toen ze dronken was op der lip ...!! Nah sorry jongens zo extreem worden mijn verhalen niet!! (Denk ik ^^)
Ik lul lekker met de taxichauffeur en kan nu ook wat meer vragen stellen over de godsdienst hier ; best gaaf ze hebben hier allemaal een soort blad voor de deur met bloemetjes erin of wat fruit en elke familie heeft zijn eigen minitempeltje met wierook.
Ennnn.... laatst ook topnieuws gehad! Ik had - hoe snugger - 27 nachten bij 1 hostel geboekt waardoor ik geen kant op kan....! Gelukkig zijn ze zeer lief voor mij geweest en hebben ze mijn gehele boeking in December kwijtgescholden ; nu kan ik dus weer gewoon elke kant op ; heerlijk!!!
Ik heb nu - voor maar 2 nachten want heb mijn lesje wel geleerd - een hostel in Ubud geboekt ; blijkt daar heel mooi te zijn met rijstvelden ; heb er zin in!!
Bovendien zit daar ook een Fins meisje die ik heb ontmoet in m'n huidige hostel die daar nu zit dus dan kunnen we weer meeten! Vind- ik-leuk!
Zo absurd trouwens ; elke Indonesische inwoner kan eigenlijk geen stuiver uitgeven (ookal weet ik zelf niet eens wat een stuiver is, het klinkt goed) ; ze hebben hier wel een winkelcentrum met GUESS, Pull&Bear, ZARA, MANGO, Swaravoski (geen idee hoe je dat typt, te weinig interesse sorry haha) en nog meer ... Maar naja het is niet alsof de mensen het zich hier kunnen veroorloven ; zo'n gek idee! Wat ik me laatst ook besefte is dat de meeste mensen die op Bali wonen, nooit verder zullen komen dan Singapore (Een vlucht naar Singapore is goedkoper dan Jakarta ; gekke wereld toch?!) - Ja Singapore ligt verder weg dan Jakarta voor degene met een slechte topokennis like me! - terwijl wij (als Europeanen) eigenlijk overal naartoe kunnen als we een beetje werken, maar als zij hier heel n jaar werken verdienen ze nog geen 2000 euro! En als je het verdient, kan je het lang niet allemaal sparen! Zo raar en naar idee.
Daarnaast heb ik nog een Nederlands koppel ontmoet van rond de 65. Wat hadden zij een hoop afgereisd! Elk continent en dit was hun zesde cruise!! Kan de tijd niet wat sneller gaan ; Wanneer word ik 65???

1. Corrie Termeulen:
    27 november 2015
    Wat beleef je toch veel! Maar goed dat je mailtjes stuurt dan kan je het later nog eens beleven!

Veel groeten van opa en oma. enne pas goed op jezelf!
  2. Loes:
    27 november 2015
    Jaa zo hou ik jullie nog een beetje op de hoogte (;
    Zal ik zeker doen!! Hele dikke kus & nog dikkere knuffel van Loes (: