Seeing the city

10 oktober 2015 - Melbourne, Australië

Thankgod! Ik typ eindelijk weer op een normaal toetsenbord, jeeeetje wat is dit fijn. Serieus, gewoon het horen tikken van die toetsen is echt een stuk chiller dan elke keer weer je mobiele telefoon. Heb nu even uurtje in de bibliotheek (eigenlijk de tweede keer een uur lang, want had vanochtend even mijn cv bijgewerkt). Vandaag hebben Louise en Andrew een uitje om bij de paardenraces te gaan kijken dus vanochtend was het een en al heisa met hapjes en kleding en alles en ze renden het hele huis door haha. Gister voor het eerst met Els gefacetimet wat erg leuk was!! Zo raar want zij zat op school en bij was het kwart voor 11. Ja jongens de tijd is hier veranderd dus het tijdverschil is nu 9 uur (al een week maar vergeten te zeggen) en wanneer het einde van oktober nadert, dan zelfs 10 want dan verzetten jullie de klok!! Het feit dat het bijna een halve etmaal verder is, geeft maar weer eens aan hoe ver ik van huis ben. Wat ik trouwens tot nu toe niet zo erg vind ((((: Gister had ik echt even geen zin, zoals ze dat zeggen ; met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik had echt bleeehhhh. (eerste keer sinds dat ik in Australie ben, dus dat valt mee) (ik weeet het is Australie met de puntjes op de e maar op deze pc kan dat niet ofzo en ik heb eigenlijk ook te weinig tijd en zin om het uit te zoeken haha) Ik moest gisteren de hospitality course doen en naja .... er gaan dus vele andere gedachten door mij heen wanneer ik het typ dus even random nieuwtje ; ik heb me via Studielink ingeschreven voor Psychobiologie! Ik heb het al vaak uitgelegd maar anders Google je het even voor degene die het echt interessant vinden (: Dus naja dat is ook weer geregeld en dan binnenkort maar even (als ik weer thuis ben) een meeloopdagje doen haha ... want voordat ik weg ging kon dat nog niet :( en ook een andere studie vinden om soweiso te kunnen gaan studeren volgend jaar alhoewel het wel heel verleidelijk is om nog een tussenjaar te doen want er is zoooooooooveel te doen. Ik zou nu kunnen zeggen dat ik zeker weet dat ik dat niet doe, maar nee dat weet ik niet zeker. Nee verstandig is het niet. Ja leuk is het wel. Ik zie het wel (: Zoals ze hier heel veel zeggen ; No worries. Ze zijn hier best wel relaxt. Niet stoned zoals Amsterdam, maar gewoon relaxt. Maar naja gister ging ik dus mijn hospitality course doen die er voor zorgt dat ik in restaurants en pubs kan werken en etc, maar dan alleen in Victoria (de staat waar ik nu ben, waar Melbourne ook in ligt, maar Sydney ligt in New South Wales, dus daar zou ik weer eentje moeten doen .... moeilijke Australiers ook met hun te grote trots op die regels gewoon te delen , maar oke boeit mij eignelijk toch niet zo veel want ik vind het allemaal toch veel te leuk) Je zou verwachten dat ik vet veel mensen heb ontmoet tijdens die cursus, maar eigenlijk meer daarvoor en daarna, hoe ironisch ook. Daarvoor een leuke Australier ontmoet die ook opzoek was naar een baan dus die had laatst dezelfde cursus gedaan ( toe - val - luuuug). En daarna, echt vet leuk, in de metro uber uber uber druk, met twee andere strangers gekletst wat echt heel leuk was. Ja ik denk dat ik een synoniem moet gaan verzinnen voor leuk want het begint onderhand een beetje saai te worden ;p De ene stranger was eentje uit Nicaragua en denk een jaartje of 50/60 en de andere was uit dezelfde buurt als ik ''kom''. Het heet Ormond en dat is het dichtbijzijnde station vanaf het huis van J & B. Naja we gaan dus nog een keer een drankje doen & weer een facebook vriend erbij! Check ((: In de avond een film gekeken en ook nog GESKYPET! met een Au pair familie wat echt leuk was ((: Het is er eentje die left (okee ik wil dus leven zeggen in de derde vorm maar deze computer blijft me verbeteren want hier is ofcourse English) in Newcastle (nee niet in Engeland (als het daar uberhaupt ligt want mijn topo is ongeveer net zo goed als die van een irritante wesp, die weten de uitweg van een lekker spaflesje met wat lemonade ook nooit te vinden)) en dat ligt dichtbij Sydney. Dus dan neem ik de trein en hupsakee there I am. Ook wonen ze zo dichtbij het strand dat ze de golven kunnen horen dus ik hoop heel erg dat ik gekozen word want dat zou toppie zijn want ze betalen ook nog eens goed (300 dollar per week) en dan ben ik dus echt die rijke tatta aan het eind van de drie maanden babysitten op Archie, die 14 maanden is. Ze hebben ook nog een ander kind maar die is 14 dus zijn poepluiers hoef ik niet te verschonen (I guess ...). Nu is er dus ook nog een andere familie met 5 kinderen (maar ik hoef maar op de jongste 2 echt te passen, dit is een tweeling van 2/3) en klinken dus echt vet life (het is dus sweet maar deze pc werkt weer eens niet mee, again haha) en leuk enzo maar naja ze betalen me 200 dollar per week plus ze wonen helemaal in Darwin en ik zou dus een vliegtuig moeten pakken want opzich niet erg is want ik vind vliegen vet chill maar ja daar gaat mn geld. Naja ook een beetje principe questie (nee dit keer is het niet de pc ik weet gewoon niet hoe je het schrijft) o shit dat weet ik wel kwestie duhuh sorry ik lul heerlijk ik mezelf. Maar oke, back to the business, je moet dus af en toe ook uit je comfortzone stappen weetjewel, dat is goed. Darwin is out of my comfort zone maar ook out of my budget. Dilemmaaaaaa! Naja die dag daarvoor was niet zo boeiend, beetje naar het strand geweest. En daarvoor ging ik samen met Brenda de stad verkennen. Ik bedoel Brenda ging dan even mee om aan te wijzen in het vet leuke treintje wat waar was om vervolgens chill te gaan lunchen aan de Yarra River midden in de stad en dan ging zij naar huis want ze is niet echt zo'n loper wjw. Niet echt haar ding. Maar oke, ik dus zelf op eruit en naar vet mooie tuinen geweest want die hebben ze daar met kleine watervalletjes en eilanden met palmbomen enzo. En ik vind het dus echt heel chill om me eentje (jaaa dit klinkt zo supersociaal eh) een stad te verkennen want dan voel ik me super independent en vrij en naja daar heb ik dus lekker van genoten. Btw het weer is hier echt net zoals in Nederland qua stabiliteit, gister was het 35, vandaag is het 15 graden. Maar toen horde ik dus een bandje dit liedje spelen (The Fear van Ben Howard) wat ik goed ken want Els heeft die cd en die zet ze nog wel eens op. Dat was dus echt heel gaaf en mooi, en kreeg kippenvel en even slikken maar was dus mooi moment. Toen ging ik op een stoepje zitten (ik wil zoveel vertellen dat het bijna irritant voor me is om het allemaal te typen want ik typ echt als een malle en alsnog gaan mijn gedachtes veel te snel) voor de H&M en toen begon er een meisje tegen me te praten. Totaal niet verwacht dat ik zelfs, al woon ik bij familie, nu mensen zou ontmoeten omdat naja daar stond ik dus niet op ingesteld. Superlief meisje (ohja hoor superlief lukt wel maar life niet) die uit Taiwan kwam en haar engels is een beetje gebrekkig maar dat komt wel goed. Ze is 22 en we hebben nog steeds contact en waarschijnlijk meten we volgende week.

Okeeee dit was waarschijnlijk de meeste verwarrende, beetje irritante verhaal dat ik ooit heb geschreven maar hopelijk heb je toch wel een beetje genoten van al mijn opmerkingen die af en toe echt uit het niets komen.

Btw in Melbourne zijn er zoooooveel mensen die hardlopen, naja ik denk zelfs dat mensen met 10 kg ondergewicht denken dat ze maar eens snel moeten gaan sporten want dat sloeg echt nergens op hoeveel mensen hier hardlopen midden in de stad. Er rennen hier nog meer mensen hard dan dat er in Nederland ..... oke ik weet even niets , die mag je zelf invullen haha

Het was dus gemiddeld gezien allemaal best wel leuk en gaaf en ik zit nu dus superdroog superenthousiast jaknikkend achter mn pc en dit was het verhaal.

Volgende keer is het enthousiasme denk iets lager (en nee ik heb niet net een suikerding op wat dit wel zo verklaren)

Eeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goedemorgen nog gewenst, succes op je werk of tijdens het sporten of wat je nu ook gaat doen, studeren, zet hem op!!!!!! en voor degene die vakantie hebben of pws ; succes en geniet ervan!! Adiossssssssssssssssss (((: <3

1. Margaret:
    10 oktober 2015
    Nou Loes, ik ziet hier ook achter de PC hardop te lachen. En ik merk wel dat je snel typt, want ik moet ook heel snel lezen :).
    Helemaal leuk!
  2. Olga:
    10 oktober 2015
    Hoi Loes,

Weer een prachtig verhaal. Je maakt veel leuke dingen mee. Fijn dat je zoveel fijne mensen ontmoet en leuke acties onderneemt! Goed hoor!
  3. Loes:
    11 oktober 2015
    Hahaha! En zo werd ik weer leuk wakker Margaret! Superleuk om te weten dat het al weer zo snel word gelezen & dat jij er ook van kan genieten ((: Slaaplekker!
  4. Loes:
    11 oktober 2015
    Dankje Mam!! Jaa gewoon erop uitgaan en dan beleef ik meestal wel iets (: Dikke kus!