Hot hot hot

19 oktober 2015 - Melbourne, Australië

Hi guys!!! Ik heb zojuist best wel een stukje gewandeld en ik heb het bloedheet. oke dat is dus niet zo charmant want ik zit midden in de bibliotheek. Maar dat even terzijde haha, Ik heb trouwens echt een enorme dorst dus ik denk dat ik straks even de gehele waterleiding op ga drinken. Dat ook terzijde. Maaarrrr wat heb ik de komende tijd wel gedaan wat wel van belang is? Of in ieder geval minder tijdelijk dan mijn dorst alsof ik nog nooit gedronken heb en mijn zweet alsof ik twee keer de marathon heb gelopen. Thanks pap voor die (zweet)genen. Na het dipjedonderdag heb ik vrijdag Tonny en John ontmoet. Superlieve mensen en ook weer familie, Tonny is de enige levende zus van mijn oma aan mijn moeders kant. Was ontzettend leuk want ze kunnen dus nog Nederlands praten en verstaan. Dus voelde me weer helemaal thuis. Dat was zo fijn, echt even wat ik nodig had ; dat dollen en dat verbonden voelen met familie. Ookal heb ik ze nooit echt gekend, ze lieten me foto's zien van mijn oma (die ik eigenlijk nooit heb gekend want ze overleed toen ik vier jaar oud was) en mijn opa (wat echt heel gek was want ik had alleen foto's van hem gezien toen die 60/70 was) rond zijn dertigen jaren. Hij was best knap! Ook is John nogal van de grapjes en dus ook lekker gelachen (: Ik heb nu echt van die twee gasten naast me nodig met van die palmboom bladen die ze dan even heen en weer zwaaien om me te koelen. Daar heb ik opzich nu niet echt bezwaar tegen. Maar oke, concentratie Loes concentratieeee. Maar John en Tonny zijn trouwens wel op leeftijd, beide 89 jaar oud maar John is nog aardig actief voor zijn leeftijd (ookal loopt die wel met een rollator - schrijf je dat zo?) Tonnei verstaat de dingen niet zo goed dus daar praatte ik minder mee en ze praatte sowieso minder en was minder actief. Merk wel echt dat ik de mannenhumor heb af en toe want ik lach met Jack & John mee maar Brenda zegt dan zoiets van ''that's not funny'. Oeps. Volgens mij is Jack sowieso doller op mij dan Brenda is. Trouwens wel vet lief (ahyeah hij verbetert het deze keer niet), John had zich helemaal uitgesloofd door de vorige dag samen met zijn dochter Nederlandse soep te maken en in de ochtend naar het centrum te lopen om verschillende soorten vlees te halen en een taartje. Dus we hadden een luxe lunch met soep, bolletjes met beleg en als toetje een stukje cake. Brenda & Jack hadden verwacht om gewoon even langs te gaan en we hadden dus ook onze eigen lunch meegenomen. Maar John weigerde ons ons eigen lunch op te laten eten omdat die dit juist voor had bereid. John is btw helemaal dol op koeien en in zijn kantoortje stond het dus ook vol met Bertha41. Koeienklompen, koeienmagneetjes, koeienknuffels, koeienbeeldjes, koeienzoutdingetjes, koeien met hangende pootjes, naja heel veel koeien dus. John heeft ook wat foto's van mijn grootouders opgestuurd zodat ik ze kan bewaren, hoe leuk! Wat ook heel leuk was (ze hebben een bloesemboom in hun tuin) en al die blaadjesvan die bloesem zijn gevallen en toen het ging waaien, leek het alsof het sneeuwde van bloesem & hoe Tonny daar van genoot, dat was echt zo'n lief en mooi moment. Dat ze zo kon genieten van zoiets kleins. Ze herinneren zich trouwens ook nog van die oude spreekwoorden zoals ''Vele handen maken licht werk'' en hadden van die bordjes hangen met Nederlandse zinnen ''Geniet van het leven je bent er maar even'' De kleinkinderen van Jack noemen hem ook Opa en niet Grandpa omdat dat is hoe hij genoemd wil worden (: Daarna gingen we even boodschapjes doen (het is ongeveer een uur rijden naar John & Tonny) wat niet bijzonder leek. Maar toen bracht Jack me naar dit deel van de winkel waar allemaal Nederlandse dingen te kopen waren ; je had mn gezicht moeten zien haha en ik zelf eigenlijk ook, zo ontzettend leuk!!! Echt Nederlandse dingen dingen uit Nederland ; dus ook met Nederlandse tekst etcetera! Ontbijtkoek, stroopwafels, appelstroop, appelmoes, speculaas, maggi, chocoladeletters, drop, beschuit met muisjes, pepernoten, beschuit ; waaaah ((((: Ik was als een kind zo blij haha niet dat ik daadwerkelijk wat heb gekocht maar leuk was het wel (Jack overigens wel ; appelstroop en wat koek). Toen weer richtte huis en in de avond vis gegeten wat ik heel fijn vond ghehehe (: Zaterdag de auto schoon gemaakt, jaja assepoester aka Loes is geboren en heeft al het stof wat zichtbaar was uit en op de auto verwijderd ; Check! Wat gelezen, een stukje gelopen waarbij ik aan het eind nog Chris tegenkwam (een zoon van een bekende van Jack & Brenda met zijn zoontje van 5 en zijn hond op hun quad). Op zaterdag speelt Jack altijd zn bowlingdingen dus die kwam laat in de avond thuis. Toen gingen zij nog naar de kerk en heb ik even wat random dancing gedaan (no shame) aangezien ik een keer alleen thuis was. Zondag (eindelijk) weer naar Melbourne Le Cityyyyy! Happy happy happy!!!! Aangezien mijn Engels soms ook een beetje naar de filipijnen is dacht ik dat ik binnen 5 a 10 minuten mijn tas ingepakt moest hebben dus ik als een of andere Super Sonic mijn tas inpakken om vervolgens erachter te komen dat ik er driekwartier langer over had kunnen doen ...... tudududu. Toen maar, aangezien mijn schoonmaakbedrijf nu toch al geopend was, even de vloer schoongemaakt. Probeer zoveel mogelijk te doen in het huis aangezien J & B mij accomodatie geven en eten en etcetera en hulp maar meestal mag ik als het ware niks doen dusssss naja no prob met dat maar soms voel ik me een beetje schuldig. Hierna richting New York voor mijn gevoel omdat Fish Creek wel heel mooi is maar zeer afgelegen '' op een onbewoond eiland tudu daar is iedereen gelijk ' (hoe ging die ook alweer?!) Maar voordat we naar huis gingen, hadden we nog een luxe lunch met alle oudjes ; Tom (broer van Jack, 13 jaar jonger) en zijn vrouw, Lizzy (die ik eerder had ontmoet en ook een zus van Jack), Vera (nog niet ontmoet en zus van Jack) en Brenda en Jack en ikzelf. Was gezellig en ook nog even over mama gehad en vooral veel met Vera gepraat want vanaf zaterdag slaap ik een weekje bij haar zodat Michael (zoon van J & B) in mijn kamer kan slapen want hij woont te ver weg om elke dag heen en weer te rijden. Na de luxe lunch echt naar huis gegaan (: Louise en Andrew weer gesproken die lekker brak waren na de paardenraces en iets te veel champagne haha, ik kon er wel om lachen en Louise zelf gelukkig ook. Maandag is vandaag, in het winkelcentrum gelopen, sportschoenen gekocht en een superleuk boek dat de ''The Feeling Brain'' heet met ondertitel ''The Biology and Psychology of Emotions'' superinteressant!!!! Plus dit is eigenlijk een beetje (wat ik denk te gaan) studeren (((: Lekker dik boek waar ik me de komende tijd wel mee ga vermaken. Om eerlijk te zijn ben ik bekaf dus dit was niet een superdruk enthousiast verhaaltje maar meer een sloom ikhebnogmaar1%vanmijnenergie verhaal slash ikzitsuperlekkeropdestoelenhoefalleenmijnvingerstebewegenenikgenieeeeeeet verhaal. Dat was het weer, zie jullie bij de volgende vergadering van het leven in dit warme Zuiden ;-)

Enjoy your day! (:

1. Corrie Termeulen:
    19 oktober 2015
    Volgens mij geniet jij enorm van al die familie om je heen!
  2. Olga:
    20 oktober 2015
    Fijn dat je het zo goed hebt bij de familie! binnenkort naar Vera; daar zal je ook wel verwend worden. Hoop dat je jouw boek interessant zal vinden. Nog veel plezier met de kennissen die je binnenkort zal ontmoeten.